فیلم | توصیه رمضان شلح به حمایت از قدس و مسجدالاقصی
کد خبر: 3903449
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷

فیلم | توصیه رمضان شلح به حمایت از قدس و مسجدالاقصی

رمضان عبدالله شلح، دبیرکل پیشین جنبش جهاد اسلامی فلسطین که شامگاه 17 خرداد در 62 سالگی درگذشت، وظیفه مسلمانان در برابر قدس و مسجدالاقصی را بسیار مهم می‌دانست و در سخنانش بارها بر این مسئله تأکید داشت.

به گزارش ایکنا؛ در فیلمی که از اظهارات رمضان عبدالله شلح درباره قدس و مسجدالاقصی منتشر شده، او تأکید کرده است: شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت حمایت از قدس، به معنای شانه‌ خالی‌کردن از مسئولیت حفظ مکه است، من چند هفته پیش از رمضان به نگاه یکپارچه به قدس و مکه و ربط‌دادن قدس با مکه دعوت کردم.

هیچ شخصی نباید مسئولیت دفاع از قدس را فراموش کند؛ زیرا اگر قدس فراموش شده و (در تاریخ) گم شود و رژیم صهیونیستی در نهایت بر امت اسلام پیروز و (با تقسیم فلسطین) دو دولت (اسرائیل و فلسطین) بر فلسطین حاکم ‌شود، ثبات در منطقه حاکم نخواهد کرد و ما به مرحله استعمار و پسا تقسیم فلسطین وارد خواهیم شد.

هیچ شخصی نباید فکر کند که اگر قدس فراموش و گم شود، پیروزی از آن اوست. هر دولتی که در خاورمیانه باشد با تشكيل دو دولت اسرائیل و فلسطین، تجزیه خواهد شد و تجزیه و تقسیم مرحله‌ای است که در عصر جهانی‌شدن با تشکیل دو دولت در خاک فلسطین محقق خواهد شد.

قدس در حال حاضر نماد و رمز مسلمانان است و امروز عرب‌ها باید یک بار دیگر از نو اعلام کنند که قدس، ساکن و امت خود را دارد و جزئی از عقیده ماست، من به عنوان یک مسلمان باید بدانم که قدس بخشی از دین و اعتقاداتم است و تنها یک مسئله ملی برای من نیست.

اگر کسی بخواهد به من بگوید از قدس دست بکش، مانند این است که به بگوید سوره «اسراء» را از قرآن حذف کن، من نمی‌توانم این کار را انجام دهم.

این یعنی این‌که تمام آن‌چه را که به قداست قدس اشاره دارد، حذف کن، یعنی این‌که از تاریخ، سنت و سیره پیامبر این واقعه را که نبی(ص) از مسجدالحرام در مکه به مسجدالاقصی در قدس سیر و از آن‌جا به آسمان عروج کرد، حذف کن.

ارتباط مسجدالحرام در واقعه معراج پیامبر(ص) به مسجدالاقصی این را به ما می‌گوید که فلسطین بخشی از جغرافیای رسالت پیامبر اسلام است.

انتهای پیام
captcha